اجرایی شدن اعطای تسهیلات به ودیعه گذاران عمره
کد خبر: 3536898
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
مدیر حج و زیارت گیلان خبر داد:

اجرایی شدن اعطای تسهیلات به ودیعه گذاران عمره

گروه اجتماعی: فعال از اجرایی شدن اعطای تسهیلات به ودیعه گذاران عمره بانک ملت خبر داد و گفت: مبلغ تسهیلات اعطایی تا سقف 15 میلیون ریال به ازای هر زائر خواهد بود.

حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از اجرایی شدن اعطای تسهیلات به ودیعه گذاران عمره بانک ملت خبر داد و اظهار کرد: زائرینی که دارای سند ودیعه گذاری اقلام باز 5 میلیون ریالی سال 1387 و 8 میلیون ریالی سال 1390 می باشند می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی استان، درخواست خود را اعلام نمایند.

وی با بیان اینکه پس از ثبت شماره ثبت نامی عمره(شماره سند عمره) در سامانه جامع عتبات عالیات زائر به یکی از شعب بانک ملت مراجعه می نماید، افزود: در شعبه، زائر اعلام می نماید که قصد استفاده از تسهیلات عتبات را دارد و کاربر شعبه بانک اقدام به چاپ معرفی نامه می کند که زائر می بایستی نسبت به امضای آن اقدام نماید لذا زائران در هنگام مراجعه مدارک شناسایی و کارت ثبت نام عمره خویش را همراه داشته باشند.

فعال اضافه کرد: مبلغ تسهیلات اعطایی تا سقف 15 میلیون ریال به ازای هر زائری که سند ودیعه عمره داشته باشد، خواهد بود. همچنین نحوه محاسبه مبلغ تسهیلات اعطایی 100 درصد موجودی حساب سپرده بلندمدت و کوتاه مدت عمره زائر می باشد که پس از اعطای تسهیلات این مبلغ در حساب عمره زائر مسدود می گردد.

مدیر حج و زیارت گیلان خاطرنشان کرد: تمامی فرآیند اعطای تسهیلات در بانک، همانند تسهیلات دیگر می باشد به این معنی که استعلام از بانک مرکزی و عدم بدهکاری و... در مورد زائر بررسی می شود و در صورت عدم وجود مشکل به ایشان تسهیلات اعطا می گردد. البته با توجه به ضمانت حساب عمره مفرده زائر، زائر نیازی به معرفی ضامن نخواهد داشت.

این مقام مسئول حساب ودیعه عمره زائر را تا زمانی که تمامی قسط های تسهیلات خود را پرداخت ننماید مسدود دانست و گفت: تا آن زمان امکان اعزام زائر و یا انتقال آن وجود نخواهد داشت. پس از اعطای تسهیلات، مابه التفاوت هزینه سفر از زائر اخذ و به همراه مبلغ تسهیلات به صورت یکباره به حساب تجمیع وجوه عتبات نزد بانک ملت واریز می گردد و زائر می تواند مابقی مراحل ثبت نام خود را طی کند.

captcha